The total number of searches in the U.S. conducted across approximately 60 search engines grew 55 percent year-over-year to nearly 5.1 billion searches in December 2005, according to new figures from Nielsen/NetRatings. Google experienced a five-point gain in search share rankings during this period.
While the number of searches conducted online swelled, the number of people connecting to the Internet rose a mere three percent to 207 million people in the U.S.
"The double-digit increase in online search activity marks a significant milestone in the evolution of Internet consumer behavior," said Ken Cassar, senior director of analytics, Nielsen//NetRatings.
Google accounted for 49 percent share of all searches in December 2005, Yahoo! delivered 21 % of searches and MSN came in at 11%.
The top three search engines all experienced double-digit growth year-over-year in December 2005. Google Search grew 75 percent to nearly 2.5 billion searches; Yahoo! Search rose 53 percent to nearly 1.1 billion searches, and MSN Search increased 20 percent to 553 million searches.
Source: http://www.nielsen-netratings.com 09-Feb-06 via Converge! Media Ventures, Inc. and Submit Express, Inc.
- Как видно их приведенной выше статистики, число запросов на поиск Google растет в полтора раза быстрее чем Yahoo, и почти в 4 раза быстрее чем MSN.
Иными словами, как оно тут уже ни раз отмечалось, конкурентов у Гугля все еще нет и кажется что неоткуда им покамест появится.
При том, что Yahoo хоть и продолжает отставать но все еще держится, тогда как MSN фактически полностью капитулировала и тихо уходит видимо из поискового бизнеса вообще. Во всяком случае никаких признаков, что Микрософт питает в этой отрасли IT хоть какие-то надежды на реванш в предвидимом будущем нет.
Вопрос только в том, найдет ли Yahoo cпособ затормозить отставание от Гугля или тоже к концу года сольет последние надежды, оставив таким образом Гугль полным и абсолютным монополистом поиска на Вебе.